I Premi Zoe Rosinach Pedrol a la millor tesi doctoral en Estudis de les Dones, Feministes i de Gènere o amb perspectiva de gènere a la Universitat de Lleida

Descarregar Pdf

Seguim d'enhorabona, una nova tesi del grup GESEC finançada per la Càtedra ASISA, ha estat guardonada amb el premi Zoe Rosinach Pedrol a la millor tesi doctoral en Estudis de les Dones, Feministes i de Gènere o amb perspectiva de gènere a la Universitat de Lleida

Com us varem anticipar fa uns mesos, la tesi doctoral de l'actual Dra. Mercè Espuñes, va ser defensada el passat 7 de juliol de 2023 a la Universitat de Lleida, sota el títol Crisi de cures, gènere i espais rurals. El cas de les llars familiars lleidatanes.

Aquest Premi Zoe Rosinach Pedrol, de caràcter excepcional i on podien participar totes les tesis defensades en els últims 10 anys, tenia per objectiu reconèixer la recerca en estudis de les dones, feministes i de gènere per a tesis doctorals que es centressin en temàtiques d’igualtat de gènere o que introduïssin la perspectiva de gènere d’una manera transversal (més informació aquí).

Respecte a la contribució de la Dra. Espuñes, el jurat ha tingut en compte la singularitat en el plantejament del tema analitzat. Exposant que: "La seva tesi incorpora de forma integral la perspectiva de gènere, tant en la vessant més formal del treball, -es visibilitzen les contribucions que sobre la matèria han realitzat les dones i la cura-, en la utilització d’un llenguatge no sexista, ni androcèntric, com a l’hora de desenvolupar el pla de treball, la metodologia i el disseny de l’estudi. A partir de la rigorosa i completa anàlisi realitzada i de la discussió dels resultats obtinguts es valora molt positivament l’aposta innovadora que ha portat a terme".

La nostra enhorabona un cop més.