El grup GESEC participa al IV WORKSHOP XARXA TISSE 2022. Territoris intel·ligents i sostenibles en l’àmbit social i educatiu

Territorialització, innovació i sostenibilitat: Perspectives per superar vulnerabilitats en el marc de les ODS 2030/UNESCP

Descarregar Pdf

Aquests dies, 17 i 18 de novembre, a Andorra s'ha desenvolupat el IV WORKSHOP XARXA TISSE-La Xarxa es va constituir l'any 2018 fruit de la iniciativa de la professora Betania Leite de la Universitat Federal de Rio Grande do Norte (UFRN) Natal, Brasil, i dels professors Antonio Rochette i Luís Alconforado de la Universitat de Coimbra. Des del 2019 membres del GESEC de la Universitat de Lleida en forma també part.

Prèviament, els dies 15 i 16 membres de la Xarxa han fet una estada a la Universitat de Lleida on han estat rebuts per la degana de la Facultat de Ciències de l'Educació i per la vicedegana de pràctiques en el grau d'educació. També han compartit propostes, experiències i coneixements en sengles reunions amb Xavier Carrera (COMPETECS) i Oscar Flores (Suport i assessorament Activitat Docent).

El Workshop 2022 ha estat organitzat conjuntament per la Dra. Betania Leite de la Universitat Federal de Rio Grande do Norte, Paquita Sanvicén-Torné, de GESEC -Universitat de Lleida i Joan Micó i Núria Segués membres del Centre Andorra de Recerca i Innovació, que han estat els amfitrions de la jornada.

Els WORKSHOPS de la XARXA TISSE, són trobades anual que reuneix investigadors convidats interessats a ampliar els seus coneixements sobre processos de planificació estratègica i intel·ligent per a xarxes/sistemes educatius i altres instàncies de gestió educativa i àrees relacionades. La seva finalitat és reunir-se, intercanviar experiència i compartir coneixements i activitats, fer projectes conjunts, que potencien solucions innovadores que representen les demandes de polítiques públiques per al Desenvolupament Sostenible. Entre els seus objectius, es proposa desenvolupar estudis per induir conductes espacials i multifactorials, a partir d'indicadors de vulnerabilitats socials, educatives i territorials; promoure la transferència de coneixements fruit de projectes innovadors que portin a la (re)organització dels sistemes educatius en la línia d'un territori intel·ligent, saludable i sostenible; promoure les relacions entre universitats, institucions públiques i privades i sistemes educatius, buscant potenciar processos d'innovació recolzats per mitjans digitals i tecnològics; promoure la formació d'investigadors, gestors, docents i tècnics en relació als coneixements i temàtiques que impregnen la XARXA TISSE: territorialització, intel·ligència, sostenibilitat en l'àmbit social i educatiu entre d'altres.

En el IV Workshop 2022. S'han desenvolupat quatre panells:

1. Múltiples vulnerabilitats territorials davant l'envelliment de la població: dimensions, conseqüències i estereotips.
  2. Apropiació de coneixements i habilitats tecnològiques digitals per als canvis socials, educatius i territorials;
  3. Demandes de polítiques públiques i perspectives innovadores per potenciar la gestió del territori;
  4. Innovacions tecnològiques digitals i disruptives per superar les vulnerabilitats socials, educatives i territorials.

La ponència inaugural del IV Workshop ha estat a càrrec del Dr. Fidel Molina-Luque, IP del GESEC. El títol de la conferència ha estat: Profiguració i Ciutat Educadora: la importància de la socialització comunitària, emocional i en xarxa.

La Dra. Maricel Oró Piqueras ha participat en el Panel en el panel 1 presentant el projecte GESEC – DEDAL-LIT. "Envelliment actiu, superació de l'edatisme, narrativa, configuració i relacions intergeneracionals, investigacions i propostes de la Universitat de Lleida"

El conjunt de les sessions del IV Workshop va ser retransmès en streaming i es poden recuperar els enregistraments al Canal de Youtube de la RED TISSE: